Team Fahrenheit  -  Dressage

Alla inlägg under januari 2009

Av Lindha - 31 januari 2009 11:13

Jag har blivit utmanad av therre ;)

Ska skriva 7 sanningar om mig själv.

1. Jag är sjukt rädd för spöken och mörker!

2. Jag har minst tre mardrömmar per natt, och vaknar o gråter m.m

3. Jag pratar alltid med mina hästar, och tror dom förstår

4. Jag är en väldigt dålig förlorare

5. Jag är stensäker på att min bästa kompis spökar för mig fast busigt.  

6. Jag älskar mitt jobb

7. Jag har ingen aning om vad jag vill bli när jag blir stor!

Nu utmanar jag alla som läser min blogg och som har en egen :)

(Kommentera i min blogg sen, så jag kan läsa)

Av Lindha - 29 januari 2009 17:01

Nu rullar jobben på förfullt, det är bra det!

Igår jobbade jag 17 - 22 + jour, och sen 06.30 - 10.00 idag, vilket betyder att jag sov på jobbet inatt (!). Då tänker ni säkert, hur tusan gick de?

Och jag somnade kl 3  i morse och gick upp 3 timmar senare, sounds great!

Menmen, kvällen och morgonen gick bra iallafall .


Nu ska jag käka lite kycklingpytt, sen till stallet.. björn ska hoppa med foppa och jag ska rida dressyr på faran :)


Här nedan, kommer bildbomb på Prada!






Bilderna är ifrån http://www.vintermanen.sphynx.dinstudio.se

Av Lindha - 27 januari 2009 21:17

Idag har jag och mamma shoppat, eller ja mamma har shoppat åt mig och mina hästar.  Biler kommer nedanför.


Igår vare jobb som gällde, det var roligt som vanligt. Ska jobba imorgon, natten till torsdag, på ett ställe jag aldrig varit på. Spännande!

Sen ska jag jobba fredag oxå, på fyren. De e alltid lika trevligt!


Foppa har gått dyng sämst ett par dagar nu, men idag när jag spännade kedjan lite hårdare så var han perfekt! Lovely boy <3

Faran e jätte bra nu, hoppas han håller sig såhär enda tills 8 mars då det är första tävlingen :D hoho !


Nu ska jag åka och hämta mamma.. CYA!



B- vitamin köpte vi idag


"Färgshampoo" till Faran


"Färgshampoo" till Foppa


 Och en ny ridhjälm med bling bling

(Fast min är svart)


De var de vi köpte idag !


Z, du var och förblir bäst. Jag älskar dig!

Älskade ängel !


Av Lindha - 24 januari 2009 13:42

Igår var det alltså utgång som gällde, och ADAM TENSTA, min man haha.

Nej men det var lagomt mycket folk och väldigt trevligt sällskap!

Kvällen var iallafall lyckad!


Ikväll blir det jobb igen, på valsverket som sagt. Det ska bli roligt iallafall.

Nu ska jag vila lite, sen fixa iordning mig inför jobbet.  man vill ju inte se ut hur som hellst när de kommer mkt folk :)


Nästa helg ere kattutställning med carine som gäller, se ska vi rida mina hästar.. ska bli kul o se någon annan på dom sötnosarna hihi <3


Ha de bra så länge!


/ Lindha


Z,du var och förblir bäst. Jag älskar dig!

Jag sakade dig igår! så sjukt mycket!

Av Lindha - 23 januari 2009 15:16

Nu e jag sådär äkligt mätt.. jimmy hade maten klar när jag kom hem från jobbet - Great !


Idag har jag jobbat, från 10 till halv 3 typ.. de gick jätte bra. vi hade tre sjuka hemma.. o jag jobbade själv. men de gick perfa!

Imorrn ere jobb igen fast på valsverket, börjar 17.45 och jobbar nog sent på natten.. hörde något om över 1000 gäster.. :P

Men nu har jag nog förhoppningsvis ett längre vik under sommaren, vilket vore underbart, eftersom jag älskar de där jobbet med handikappade!


Igår stor städade vi hela lägenheten, och oj vad fint de blev :)

Jag älskar min älskade man <3 haha


Nu ska jag strax åka till kristian, sen ner till systemet tror jag.. sen till stallet en slovish. Pojkarna ska vila idag, Dom har gått rätt hårt hela veckan, speciellt Farus barus.. Men jag måste få underfun med Foppa, jag e inte riktigt nöjd med hans prestationer. Han ger upp för lätt. menmen ska prova en annan stång i helgen får vi se om de blir bättre.


Kristian och jag hade ju hittat en dyng fin lägenhet som vi fick om vi ville ha, med typ ingen hyra alls. menmen, Jag blev sjukt besviken, men men, vi klaras oss i våran 1a så länge. eftersom arbetsförmedlingen hade skrivit ut mig när jag flyttat och A kassan e seg så får jag klara mig på min mini lön.. men mamma o björn hjälper mig ju så det ska nog gå bra. Jag har ju typ sökt 1000000 jobb, så något borde jag ju få.. eller kanske inte men skitsamma!  


Sen längtar jag tills min skrynklis kommer i mars.. Men jag har inget bra namn på henne för de ska ju passa med Gucci  men jag har några förslag

: Diamond, Prada, Glittra.  Hon heter ju California DragQueen egentligen men lite långt o ropa.. haha aja det löser sig ju :)

Vad tycker ni ?


Nu ska jag åka till kristian.


Hoho / Lindha


 Z, du var och förblir bäst. Jag älskar dig!

Zäta älskling, som du ser fyller jag mitt liv med djur. Underbara varelser som behöver all min uppmärksamhet. Men tro inte att dom tar din plats, för du har alltid den största platsen hos mig! Ibland önskar jag att jag var hos dig, eller du hos mig. Men en vacker dag kommer vi sitta i solstolarna igen och snacka skit, det är jag HELT säker på!  I LOVE YOU SWEETIE !



Jag är sjukt besviken, försök inte ens ändra på saker nu. Det är för sent!

Jag visste väl hur det egentligen var, men jag ville hellst ha fel om dig, men men.. nu är det som det är och det får sina konsekvenser!

screew you!




Söt Gucci <3

Av Lindha - 18 januari 2009 21:16

Den här underbaringen flyttar hem till mig i mars.. OJ vad jag längtar <3


S*Vintermånen's Californian DragQueen


Är den inte urgullig? Min lilla skrynkel <3




Bilden är från vintermånens hemsida !



Av Lindha - 15 januari 2009 22:29

Idag har det varit en helt vanlig dag. Vaknade like usual hos Kristian, sen upp till stallet, byta täcken på prinsarna, linda av lindor osv !

Sen hem o softa ett tag. Sedan hämtade jag mamma och vi åkte upp till stallet. 


Jag började att rida Cortina, som idag var besvärlig på vägen, stod på bakbenen och slängde sig och höll på, Men i ridhuset var hon jätte duktig.

Red ju henne igår oxå och då var hon inte lika duktig. men idag tusan..skit söt häst ere iallafall:) Me Like :D


Sen red jag Lisas häst vad den nu heter ? Gazhalia kanske? äsch, men det är oxå en mysig häst..lite besvärlig i ena varvet, men inte alls bråkig och hon reste sig inte en enda gång, Fast jag red utan gramam :D wiiue ;)


Sen sist men absolut inte minst, red jag Foppgullungen <3  Björn skulle egentligen hoppa honom på lektion, men jag red lektion istället för björn. Hoppning är ju inte min starkaste sida, men det gick dyng bra!

Jag älskar min häst!


Mamma red Faran och det gick oxå bra, Lillebror <3


Nu ska jag åka till kristian o sova, imorrn blire jobb 07,15 -14 00 :)


Ha det bra ;)


En sån här ska jag kolla på, på lördag!

En Sphynxkattunge.  Underbar eller hur? :D

Och ja, den e hårlös :)

Av Lindha - 10 januari 2009 14:26

Jag är otroligt dålig på att uppdatera min blogg.. men jag har verkligen inget intressant att skriva om .


Idag är det lördag och jag ska åka till stallet snart, för jag ska hoppa mina hästar lite granna. Det är rätt bra träning och omväxling.. :)


jag skriver mer senare tror jag !



hejsvejs!


Z, du var och förblir bäst. Jag älskar dig!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok !


Ovido - Quiz & Flashcards