Team Fahrenheit  -  Dressage

Alla inlägg den 20 december 2008

Av Lindha - 20 december 2008 23:00

Jag e väldigt dålig på att uppdatera, men jag har ingenting spännande och skriva..


Förra helgen iallafall så var jag nere i småland med Cassie och hämtade en ponnie. Jädrar vad söt den var :D och så heter den , Oh don't worry be happy :)

Det gick bra med körningen, jag slapp köra iaf. Men på hemvägen körde vi över ett råddjur, med transport + häst men men , Den var ju redan död och låg på vägen, men det var e jäkla smäll.


I veckan har det varit lugnt. Ridit på Faran och Foppa och dom e super båda två..Jag lägtar tills tävlingarna nu :)

I Torsdags skulle vi klippa Foppa och Faran skulle Vaccineras. Faran e ju livrädd för sprutor men han var SUPER duktig, och veterinären alladin e oxå super bra! Foppa däremot var inte lika villig att bli nyfriserad, Efter ca 5 sprutor med lugnade kunde vi klippa halsen iallafall på båda sidorna.

Bättre än ingenting. Så fort Ulf kom nära med klippmaskinen försökte Foppa anfalla honom. Trevlig häst va ;)  Han e väldigt sur i stallet, och jag vill inte att någon annan byter täcken på honom oså, men idag var han på super bra humör :D, ÄLSKLING! Men snart går det väl rykten på hela området att jag har en folkilsken häst oxå, Skulle inte förvåna mig med dessa människor runt omkring oss !


Imorgon är det hoppträning och jag ska ha med mig Foppa The King..De ska bli dyng kul :)  e lite orolig att han ska bocka massor, som han gjorde idag, I DRESSYREN haha menmen :) Får vi se om jag e kaxig imorrn oxå o vågar hoppa högt ;)


Snart är det julafton oxå, och jag har några julklappar kvar att köpa..Usch de e alltid lika svårt med julklappar, Jag har ingen aning om vad jag ska köpa till vissa, menmen!

I onsdags fyllde Kristian år oxå, Hela 18 år.. haha, ( Jo , jag vet att han e yngre än mig)  Tyckte så synd om honom då hans föräldrar inte ens hörde av sig, Så vi bjöd på mat här hemma, och tårta och en massa paket :D Han verkade glad iallafall.. Hoppas de :)


Nu ska jag kolla på beck, sen ska jag sova..För som sagt, imorgon e det hoppträning :D


Cya så länge :)

/ Lindha


Z, du var och förblir bäst. Jag älskar dig!

Älskling, jag önskar att du kom tillbaka till mig, tillbaka till verkligheten och inte bara i mina drömmar. Men jag är iallafall glad att du alltid är med mig om nätterna, varje natt, alltid lika glad! Du e underbar, JAG ÄLSKAR DIG !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok !


Ovido - Quiz & Flashcards