Team Fahrenheit  -  Dressage

Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Livskris ?

Av Lindha - 27 juli 2009 21:50

Kan man ha en sån ?

Isånnafall har jag nog de.


Jag har iaf avanmält mig till de tävlingar som jag hade anmält till, har avanmält med båda hästarna.  Har lagt ner den där skiten nu..har ingen lust med någonting längre.. 

 Men jag tror jag har insett att jag aldrig kommer få tillbaka samma liv som  jag hade innan hon dog.  Jag som varit så stark hela tiden.. Det är inte många som sett mig gråta under detta året, eftersom jag har alltid biter ihop.   Men nu när allting verkligen går emot mig, så orkar jag inte.


Fopplopp får nog åka tillbaka till sin ägare sen och Faran får fortsätta skrota som vanligt.  Han tycker livet som sjukling är rätt gött trots allt.

Även om jag red honom idag så är han inte 100 fräsch efter den där svullnaden och benskrapet. men vi får väl se.

Några tävlingar iår blir det iaf inte.


Stackars Kristian får stå ut med allt mitt gnäll och tjat eftersom jag bara har honom och iof hästarna... meen dom svarar inte så ofta ;)

Nej men jag har mig själv och skylla på, att jag alltid drar mig undan..

Jag är alltid i stallet eller jobbar.. Fast de e rätt gött.. slippa tänka på allting.  För jag saknar henne så sjukt mycket.. jag saknar allt med henne.. Till och med när hon alltid när hon ville vara kvar på en fest och jag ville hem.  Nu går jag inte på fester längre, för jag umgås inte med någon..förrutom kristian. Men han är inte så sugen på o dra med sin gamla tjej på fest stackarn :P


I veckan är det PiP.. iof känner jag ingen som ska dit, och jag ska inte heller dit ( kanske ni iof förstått) ;)  menmen


Btw så jobbade jag ju på Valsverket förra helgen, vilket var great.

 I LOVE IT !  och jag fick jobba med underbara Jonas..Det är verkligen den underbaraste personen jag vet. Så sjukt underbar !


Aja.. nu ska jag göra något nyttigt.. eller ja.. sitter ju på jobbet och tjänar cash.. har iof gått på jouren nu så.. jag FÅR sitta vid datorn ;)


Aja seeee ya :)



Snälla du där uppe.. kan du vara så snäll och ge tillbaka våran underbara ängel ?  Jag gör vad som hellst !


 
 
Linda

Linda

28 juli 2009 19:09

Hmm...ja kan ju inte föreställa mig hur det är att förlora sin bästa vän men det måste vara otroligt jobbigt.
Att motgångar blir jobbigare när man inte mår bra är ju inte så konstigt. Jag tror ändå på att se tiden an, så att du inte fattar beslut som du sen ångrar.
Ni ÄR jätteduktiga...o ni har kommit så himla långt. Det kan varken tävlingsmiss el skvaller ta ifrån er!
Hoppas att det lättar snart.
Kram

http://attjo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lina

28 juli 2009 21:23

Klart att man förstår att det är jobbigt, att förlora ngn är shit!
Jag kände inte Z väl, men om jag var i "himlen" och min vän drog sej undan och tillbaka såsom du gör, då skulle jag bli frustrerad & besviken. Du har all rätt att sörja men du har ingen rätt att sluta leva...det är på inget sätt rättvist mot dom som inte är i livet...

 
Ingen bild

du kanske veta vem;)

29 juli 2009 17:22

Jag vet precis hur du känner, jag har också förlorat min bästa vän även om det nu är 7 år sedan så går det inte en enda dag utan att jag tänker på henne och ibland verkligen bryter ihop! Ta dagen som den kommer, ha kvar hästen om du kan så du får något annat att tänka på emellanåt. Även om det känns super svårt nu så blir det lättare, jag vet! Ur motgångar kommer det framgångar, glöm aldrig det:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lindha - 30 november 2009 11:03

Till min underbara Barbie som knep BEST IN SHOW på lördagens utställning i Birka.  På söndagen kom Tog hon en andra plats i bäst i Variant, och Prada knep ett Cert.. Mjaaa  Jag har snyyyggisch katter :) Båda fick jätte bra kritik och Barbie har nog...

Av Lindha - 18 november 2009 16:51


NI RÖSTAR VÄL PÅ PRADA SOM ÅRETS LUSSEKATT I KURIREN?   SMSA  KUR LUSSE 1   till  72001                     ...

Av Lindha - 16 november 2009 17:28

Jag längtar efter min lilla Barbie   ODE TO A BREEDER- a beautiful poem by Heather Field   I love my little kitty, she makes my house a home. She always is my best friend, I never feel alone. She makes me smile, she makes me laugh, she...

Av Lindha - 22 oktober 2009 22:34


Idag har jag mött min ängel.. min älskade bästa vän har visat sig..och övervakat så vi överlevde ! Snacka om änglatur!  Jag visste väl att hon skulle visa sig tillslut     TACK alla för hjälpen.. Det är ett under att min häst lever och är fö...

Av Lindha - 5 oktober 2009 14:20

Nej nu fåre vara slut, Det är ingen idé att jag bloggar längre.  Det finns ju andra som roar sig med att berätta allt om mitt liv. Nu stämmer ju typ INGENTING av de som dom säger, och det vet de flesta (iaf de som räknas)!   Men så vill ni veta n...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok !


Ovido - Quiz & Flashcards